Skip to content

Igazságügyi mediáció

A mediátor egy közvetítő személy, aki a konfliktusban álló felek által elmondottakat segít békésebb mederbe terelni, ahol a vitás felek közti kommunikációt az érintett felek azonosan értelmezik. A jó mediátor olyan, mint a tolmács, elmagyarázza, tisztázza mindkét fél számára világossá teszi, hogy mik az igényeik és az érdekeik. A mediátor célja, hogy a résztvevők tudják közös dolgaikat egy másik nézőpontból is szemlélni, és közös erőfeszítéssel, egymás igényeinek és érdekeinek figyelembevételével konszenzusra jutni.

 

A mediátor feladata a NEM-ektől eljutni az IGEN-ekig, hogy mindenki azzal az érzéssel távozzon, hogy az én ügyemben számomra fontos döntésem született nyertes-nyertes pozícióban.

 

A mediátor tehát középen áll, egyezteti az álláspontokat, és mindkét fél érdekében közbenjár az ellenérdekű félnél. Közvetíti az igényeke és egyezteti az érdekeket. Mindeközben tartja a két fél között a kommunikációs teret és megmutatja a feleknek a békés kommunikáció lehetőségét. Profi asszertív kommunikációs technikákkal megakadályozza a beszűkülés, bizalmatlanság, merev attitűdök kialakulását.

 

A mediátorokra szigorú szakmai szabályok vonatkoznak, ahogy az ügyvédeket, a mediátorokat is köti a diplomatikus viselkedés és a titoktartás kötelezettsége.

Amit kapunk általa:

Egy olyan kommunikációs platformot, amelyben a mediátor segítségével eljutnak a felekhez azok az üzenetek, melyek a megromlott vagy módosult környezetben már nem volt lehetséges számukra. Ezáltal feloldódhatnak a neuralgikus blokkok. Elindulhat ismét az önálló kommunikáció a megfelelő keretek között.

 

 

Akiknek ajánlom:

Mindazoknak ajánlom, akik olyan élthelyzetekbe rekedtek, melyből való kilábalás egy másik személy vagy személyek asszisztenciájával lehetséges.